Bursdagsfeiring i terrenget


I dag kan vi gratulere Carl Fredrik Hagen med 20-års dagen! Jeg fikk være med bursdagsbarnet på en to-timers tur i terrenget i morges. En herlig måte å feire dagen på, og en fin start på uken!


Dermed har jeg tilbakelagt en maraton på to dager. Etter halvmaraton på asfalt i Oslo i går var jeg litt skeptisk til hvordan beina ville føles, og tanken var å slå følge med Carl Fredrik et lite stykke på hans planlagte to timers tur. Men beina var overraskende fine og vi hadde en svært så hyggelig tur, så dermed ble jeg like godt med på hele runden til Sterkerud, der bildet er tatt. Litt tåkete var det, men ikke fullt så spøkelsesaktig som på bildet....

Vi løp nesten bare i terrenget, ganske vått noen steder, men ellers veldig fint og skånsomt for beina. Etter 18 km på drøye to timer, inkludert en liten pause på Sterkerud, tok jeg et par ekstra kilometer med Mira, og dermed kunne jeg loggføre en halvmaratondistanse i dag også. Herlig!


        


                                      Team Craft. Takk for en kjempetur!


Gårsdagens løp i Oslo Maraton kommer jeg tilbake til i et eget innelegg, selv om mye er skrevet allerede både av meg og andre deltagere på SkriveBlokken.



Men hovedpersonen i dag er altså Carl Fredrik. Nå er du ikke lenger bare ung og lovende CF. Vel, du er riktignok fortsatt ung, og du er lovende, men nå er du også blitt voksen! Skjønt, jeg lurer noen ganger på hva det vil si å være voksen. Føler meg ofte som om jeg aldri har blitt ordentlig voksen selv, og ikke er det noe mål i seg selv heller. Eller hva?

Voksen eller ikke, det skal bli veldig spennende å følge karrieren din de neste årene. Etter gjennombruddet i løping med seire i Follotrimmen og halvmaraton på 1.12-tallet for noen år siden, fikk du tretthetsbrudd og skadeavbrekk, men begynte da med sykling som alternativ trening. Det gikk jo over all forventing, og etter kort tid kunne du bokføre flere rittseire og klasseseier i Birken. Men det er langrennsløper du aller helst vil bli. Konkurransen her er nok tøffest, men også her har du et stort talent, og du er bedre jo lenger og hardere rennene er. Litt utypisk av en løper i din alder. Og i harde trippelkonkurranser kjemper du allerede mot de tøffeste av de tøffe. Så sånn sett er du blitt voksen for lengst! :-)

ALLSIDIG: Carl Fredrik vinner Trysilrittet i 2010, 18 år gammel.

Jeg ønsker deg en fortsatt fin 20-års dag, en god treningsleir i Ramsau fra helgen av - og lykke til både med den kommende skisesongen og med fremtiden!! Stå på videre, Carl Fredrik.

Og jeg blir gjerne med på flere rolige, fine turer i den flotte Sørmarka når du trenger avkobling fra hardkjøret.


Carl Fredrik er klar for en ny skisesong, nye utfordringer og nye jaktmarker!
Alle konkurrenter må herved passe seg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar