Treningstur til uka

Da er første langtur spikret av Dennis og meg og den går torsdag 9 september kl. 17 00 fra Sandbakken parkering i Østmarka. Må ikke gampe på asfalt i starten for å få utbytte og siden vi skal løpe langt må vi starte i litt kristelig tid. Veldig bra hvis dere ringer meg 45853432 eller skriver her hvis dere skal være med så jeg kan notere meg det. Tid, sted og dag blir ikke endret for det blir for mye styr. Alle er veldig velkomne og dette er skikkelig, jeg sier skikkelig sosial kvalitetstid og mye god rolig mengdetrening som jeg og flere med meg mener er altfor nedprioritert. Sett av tid en gang i uka gutter (jenter). Helt riktig Dag. Tiden er ikke minutter pr. km men hva jeg anser for å være en rolig 36 km tur (3t10min-3t15min). Husk mat og drikke.

Mvh Harald

8 kommentarer:

  1. Bare kjapt innpå.

    Vedr. langturen til uka. Vi trenger ikke tenke på farten i det hele tatt hvis noen bekymrer seg for det, men bare kose vårs ute i guds frie natur. Vi kan til og med akseptere litt gangfart i enkelte kneiker. Men vi skal holde det gående i rundt tre timer+-. Ikke glem at denne økten skal komme i tillegg til all annen trening.

    Hilsen Harald

    SvarSlett
  2. Fint Harald. Jeg satser på å bli med, men tror ikke jeg løper fullt så langt som dere legger opp til. Har aldri løpt 36 km på trening... og har 30 km i beina fra i går, selv om jeg ser at Dennis var ute på en 4 timers løpetur i går. Nå er det tydeligvis tid for de laaange langturene.

    Gratulerer med kjempeløp i Nordmarkstravern! Nesten kvarteret foran nr 2 i klassen er jo ren utklassing! Du er helt rå i terrenget! Dette lover godt foran Birkebeinerløpet!

    SvarSlett
  3. God laaaangtur i dag , gutter, Blir gjerne med ved neste korsvei, hvis det klaffer med dag og tidspunkt. Nå løper jeg aldri så langt utenom en og annen maratonkonkurranse, og jeg foretrekker som dere kanskje vet kortere og raskere "langturer". Svært sjelden over 25 km. Men jeg er villig til å prøve noe nytt :-)Det sosiale er viktig - jeg er i ferd med å bli en særing som jager rundt i skauen og skvetter når jeg treffer folk...:-) Treninga mi går greit om dagen. Har nå hatt 4 dager på rad med 20 km-økter, og kneet sitter fast ennå.

    SvarSlett
  4. Vi er vel noen særinger hele gjengen, i hvertfall i manges øyne. Veldig gledelig at treningen din går bra og at du er i full vigør igjen, Vidar. Bare ikke overdriv i startfasen nå da. 4 dager på rad med over 20 km må jo ta på kne og bein. Selv har jeg aldri løpt over 20 km 4 dager på rad, ikke 2 dager på rad heller, tror jeg! Men du kjenner jo kroppen din best selv. Vil bare ikke ha deg på skadelisten igjen! Selv tester jeg egne grenser etter to økter i går og langtur i dag. Gleder meg, ikke minst til det sosiale :-)

    Frode

    SvarSlett
  5. Jeg er nødt til sjekke ut grensene litt nå, nettopp for å avgjøre om jeg tåler en maraton om drøye to uker. Men dette har vært snille økter, hvor 2/3 har vært på sti/grus. Skal ut på en litt lengre og rolig tur i dag. Hvor langt det blir ser jeg an underveis, men tar med litt drikke og energibar for sikkerhets skyld. Hadde for øvrig en dobbel økt i forrige uke. Løp 15 km før lunsj og 15 km på kvelden. Gikk greit,det :-)

    SvarSlett
  6. Frode !
    Vi må prøve å få til en felles økt i uka, nå som vi har muligheten utover høsten.
    Og så vil jeg som sagt gjerne prøve meg med en laaaangtur. Jeg har mulighet på lørdag mellom 12 og 18. Søndag er litt verre på grunn av diverse håndballaktiviteter, mens tirsdag 14. sept peker seg ut som beste dag i neste uke ( ettermiddag) Onsdag 15. løper jeg en 105 min-økt fra Langhushallen - start kl 17.00. Reiser på helgetur til Køben neste helg sammen med Elin (fra torsdag kveld til søndag morgen) så da unner jeg meg treningsfri fredag og lørdag :-)

    SvarSlett
  7. Supert Vidar, helt enig! Tenkte akkurat på det samme her jeg ruslet på tur med Mira. Med laaangtur søndag og i dag, tror jeg ikke jeg våger en ny allerede på lørdag. Men hvis jeg ikke løper Årungen Rundt blir jeg gjerne med på en halvlang tur i Nilsen-tempo på lørdag og en lengre tur i roligere fart på tirsdag. Det skulle passe fint som siste langtur før OM?

    Ser frem til å trene mer sammen utover høsten! Jeg er fleksibel mht dag(er).

    SvarSlett
  8. Det høres bra ut ! Skal sjekke ut Årungen Rundt.
    Har akkurat kommet hjem fra dagens økt. Det ble som planlagt en litt lengre tur, ikke 36 km som andre skal ut på i dag, men drøye 26 km gjennom skog og mark og langs landeveien. Åpnet svært rolig de første 16 km, men økte tempoet en del de siste 10 slik at snittfarten ble rett i underkant av 5 blank. Merker at det har blitt noen mil de siste dagene så det er snart påkrevet med en hviledag :-)

    SvarSlett