Test av Salomon Speedcross i sølete terreng

I dag var planen å løpe SRM. I stedet ble det en lett treningstur i terrenget, delvis i traséen til morgendagens Follotrim fra Siggerud. Måtte prøve mine nye Salomon Speedcross 2. De minner om fjorårsfavoritten Talon 212, med omtrent samme traktorsåle som gir godt feste på de fleste underlag. Skoene sitter enda bedre på foten, som en strømpe, og er veldig behagelig å løpe med, men er ikke fullt så lette som Talon 212. Men jeg var tørr på beina selv etter temmelig vått og sølete terreng i skiløypene rundt Verpåsen.



Plutselig dukket dette idylliske vannet opp, som jeg aldri hadde sett før. Trodde jeg. Men det må ha vært Bukkestitjern, der jeg har vært minst hundre ganger før og til og med svømt over. Så jeg må ha løpt i en helt annen retning enn jeg trodde! Jeg som trodde stedsansen min var god... Men fint var det.

Jeg har følt meg veldig trøtt de siste dagene, så det ble med 40 minutter. Det var dog 5 minutter lengre enn gårsdagens pusletur på 35 minutter.

Så får vi se om jeg føler meg piggere i morgen og stiller i  Follotrimmens nest siste løp, det kanskje mest krevende, fra Siggerud. Nå har jeg i hvertfall skotøy som duger selv om det blir aldri så mye griseføre.

1 kommentar:

  1. I bladet Aktiv trening nr 11/2009 ble Salomon Speedcross II kåret til Årets beste utstyr 2009.
    Sitat:

    FERRARI MED TRAKTORDEKK

    Salomon Speedcross II kombinerer en robust konstruksjon og god slitestyrke med fart og styreegenskaper på en uvanlig vellykket måte. Skoen veier ikke mer enn 315 gram og er blant de aller letteste terrengskoene. Allikevel har det blitt plass til en vannavvisende overdel samt forsterket tå og hæl, slik at du ikke slår tærne mot stein og røtter. Sålen er et mesterverk. De grove knottene virker nesten som skovhjul som får deg raskt og sikkert gjennom søle, slaps og snø. Når også prisen er til å leve med, så er det vanskelig å ikke la seg rive med.

    SvarSlett