SRM med bading og sushi

Endelig var det klart for årets første løp i SRM - Sognsvann Rundt Medsols. Etter et opphold på noen år, løp jeg 1-runder'n tre ganger i fjor på jevne 11.36, 11.37 og 11.40. Litt usikker på formen etter en lengre konkurransefri periode, var målsettingen å løpe under 11.45. Jeg var derfor meget godt fornøyd med å bli klokket inn på 11.25, kun 5 sekunder bak løypepersen fra september 2001.


Morten og Trond Inge er klar til sommerlig kappestrid.

Jeg var svært godt fornøyd etter løpet. Åpnet behersket, men relativt hardt etter min standard. Men det sier vel sitt når jeg var langt bak Trond Inge, som mente han åpnet rolig, og lå i rygg på Morten, som endte 38 sekunder bak meg, de første 700 metrene. Passerte 1 km på ca 3,30 med Morten i rygg, den neste kilometeren gitt noe saktere. Har ikke nøyaktige mellomtider, men Trond Inge, som jeg ikke så snurten av før det var ca 500m igjen, passerte 2 km på ca 7 blank. Jeg var nok mellom 5 og 10 sekunder bak på det tidspunktet. Avslutningen var imidlertid relativt sterk. Midtveis på tilbaketuren langs vannet dukket plutselig Trond Inge opp foran meg. Jeg hadde da hele tiden trodd at han var bak meg! Derfra og inn tok jeg 17 sekunder på han. Den gule OI-trøyen til Dag Sjøberg klarte jeg imidlertid ikke å innhente. Dermed ble Dag bestemann over 35 år, jeg nest best, og altså dobbeltseier til Oppegård i klasse 35+.

Totalt ble jeg nr 9 med 11.25.  Trond Inge fikk 11.42 (nr 12) og Morten 12.03 (nr 17). Begge var godt fornøyde etter forholdene. Trond Inge har slitt med skader og Morten er ikke i sin beste form som han var i fjor da han suste rundt vannet på like over 11 blank og vant hele løpet.

Etter løpet ble det først en runde nedjogging, så totalt ble det 3 runder rundt vannet, før en forfriskende dukkert. Været ble bare bedre og bedre, og Morten hadde kjøpt sushi og hadde med 3 kalde bokser med  Hansa-øl (0 %), så det ble en hyggelig prat og after-run på svaberget. 


Takk til Morten og Trond Inge for god pes og hyggelig picnic. Og god tur til Tyrkia til Trond Inge med familie.

Resultat fra SRM onsdag 21.juli 2010 kan du se HER.
Alle mine resultater fra SRM kan du se HER.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar