God påske! Og god trening..

Påsken er en fin tid for samvær med sine nærmeste, til hvile, ettertanke - og til trening! Endelig kan jeg erklære meg tilnærmet frisk etter ryggskaden. I hvertfall har ikke ryggen hemmet meg på de siste treningsøktene.

Variert trening er fortsatt resepten. Etter de tidligere omtalte øktene med spinning lørdag og rolig løping søndag, ble det 10 km på romaskin mandag. Tirsdag var planen å løpe intervaller, men kroppen var ikke helt med, så det ble treningsfri i stedet. Men i går, onsdag, ble det endelig en deilig intervalløkt på Bislett, med 12 runder á 545m på ca 2 min med 1 minutts pause. Min første intervalløkt på altfor mange uker. I dag har jeg løpt 10 km rolig med Hanne og Mira i den nye løypen, med en ekstrasløyfe via Tårnåsen skole. Et tragisk syn møtte oss med den totalt nedbrente skolen.

Litt forsinket drar vi alle tre til Sjusjøen i morgen tidlig. Vi gleder oss.

Det er veldig hyggelig at flere legger inn kommentarer. De siste dagene kan du bl.a. lese at Carl Fredrik allerede har hatt årets første bad!! Huttetu. Vær sin lyst.. Og Tron Gifstad beretter om sine ikke helt problemfrie opplevelser fra Birken.

Jeg ønsker alle lesere en riktig god påske ! Ikke glem å hold treningen ved like.

PS. Heming Leira og SRM arrangerer påsketreningsleir i år også. Et glimrende alternativ for de som er hjemme i påsken.

Voff voff! Jeg gleder meg til en ny fjelltur. Kanskje ser jeg påskeharen også...

6 kommentarer:

  1. Det var et vakkert bilde av Mira! Hun er like hvit som påskeharen:-)

    Hilsen matmor

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Vi setter også kursen mot Sjusjøen fredag morgen. Håper på litt bedring i været, men skiturer bl.a. om Kuåsen og Gjestbuåsen blir det uansett! Kanskje vi treffes i løypa? God påske, Frode!

    SvarSlett
  4. Hei Frode. Sjekket ut bloggen din. Veldig interessant - bortsett fra at min trening blekner mot dette! Tror ikke jeg skal si at jeg trener jeg.....

    SvarSlett
  5. Hei Rolf

    Takk for hyggelig påskehilsen. Håper du fikk noen fine turer. Hvor på Sjusjøen har dere hytte? Gratulerer ellers med en særdeles aktiv skisesong med bl.a. Birken og Påske-tour. Artig å følge med på bloggen din. Vi traff ikke på hverandre denne gangen, eller gjorde vi kanskje det? Synes det var noe kjent med en kar i løypen, men han fôr fort forbi - og han hadde ikke orange lue :-)

    Været ble jo bedre og vi hadde noen fine dager, som jeg skriver mer om i eget innlegg.

    SvarSlett
  6. Hei Mette !

    Så hyggelig da! Takk skal du ha. Håper dere hadde en fin og aktiv påske.

    Jovisst TRENER du også. Trening måles jo gjerne i resultater og forbedringer, og du har helt sikkert hatt større fremgang enn meg det siste året :-)

    Det er bare å stå på videre - og piske frem Steinar samtidig!

    Frode

    SvarSlett