Variert trening

Foran denne sesongen skal jeg prøve å trene mer variert enn tidligere. Mye av grunntreningen og langturene tas med ski på beina. I tillegg prøver jeg å variere med både svømming og økter på romaskinen på treningsrommet, samt noe styrke og spenst. Nå er jo langrennsforholdene fantastiske både i marka og på fjellet, så det er bare å finne frem skiene, hvis det er noen som ikke har gjort det enda.

I helgen ble det fine skiturer fra hytta på Sjusjøen både fredag (med hodelykt), lørdag (med bikkja og min gamle mor på 76, i tre og en halv time i minus 14 grader. ikke verst!) og søndag (bare med Mira). Kroppen funket bra og jeg prøvde å tenke mye treknikk etter å ha deltatt på et 2-timers teknikkurs for et par uker siden. Så nå er jeg snart utlært :-)

BILDET er fra Gjestbodsåsen, ned mot Midtfjellet og Birkebeinerløypen.



I går var det så duket for en ny økt i Ekeberghallen. Vi tok det litt roligere enn sist, men økte til 10 repetisjoner. Ole Kjell var påny fartsholder på utrolig jevnt 3.49 tempo. Jeg hadde litt problemer på den syvende tusenmeteren, da jeg feilaktig innbilte meg at farten ble skrudd opp. Det var ikke tilfelle, så dermed gikk det saktere med meg i stedet... Men jeg skjerpet meg og lå i rygg på Harald, som tok over drajobben, på de siste tre repetisjonene.

Veldig fornøyd med 10x1000 og hyggelig samvær med Ole Kjell, Harald, Trond Inge og Dennis. Jeg slet litt med muskulaturen i venstre fot og i dag har jeg antydning til en ørliten strekk, så da var det greit med en alternativ triatlontrening bestående av tur med bikkja, snømåking og en halvtime på romaskin til slutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar